Post

Μην πυροβολείτε τη Supra, η εύκολη λύση δεν είναι πάντα λάθος

Και μερικά ακόμα αυτοκίνητα που αποτελούν προϊόν συνεργασίας

Με την παρουσίαση της νέας Toyota Supra άνοιξε ο ασκός του Αιόλου, για ακόμα μία φορά, στις τάξεις των petrolheads για το κατά πόσο «γνήσια» Supra είναι. O λόγος απλός και δεν είναι άλλος καθώς η ιαπωνική εταιρεία δανείστηκε το σασί και τον κινητήρα της BMW Ζ4 για να φτιάξει το πολυπόθητο αυτοκίνητο που περίμεναν πως και πως οι φίλοι της και όχι μόνο.

Είναι όμως αυτός λόγος για να «μαυρίζουμε» έτσι ένα αυτοκίνητο; Μπορούν οι μηχανικοί των εταιρειών να προσδώσουν το «δικό τους» χαρακτήρα στα αυτοκίνητα και να τα κάνουν να διαφέρουν; Και αν δεν υπήρχαν οι συνεργασίες, θα γίνονταν πραγματικότητα αυτές οι κατασκευές και πόσο θα ήταν το κόστος τους;

Αυτές είναι ερωτήσεις που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας όταν βλέπουμε να παρουσιάζονται τέτοια αυτοκίνητα και πάνω απ’ όλα πως τα οικονομικά στοιχεία που επεξεργάζονται οι κουστουμάτοι, το χρήμα δηλαδή, βάζει το μαχαίρι στο λαιμό των μηχανικών.

Ας δούμε όμως παρακάτω μερικά αυτοκίνητα που είναι προϊόν συνεργασίας και είτε μαυρίστηκαν από τους φίλους της μάρκας, είτε ήταν εξαιρετικά, είτε αδιάφορα.

Toyota Supra

To ιαπωνικό σπορ αυτοκίνητο δανείζεται σασί και μηχανικά μέρη από την BMW Z4 και αυτό εξόργισε θα λέγαμε τους φίλους της. Η Toyota, μετά από πολλά χρόνια απουσίας,  έβγαλε στην αγορά ξανά τη Supra αλλά αποφάσισε ( οι οικονομολόγοι δηλαδή) ότι δε μπορεί να το κάνει από μόνη της, δε βγαίνει δηλαδή (ποια; η Toyota).

2020-toyota-supra (8)

Έτσι, η συνεργασία και η από κοινού εξέλιξη ήταν αναπόφευκτη. Σασί, BMW, κινητήρας BMW, εσωτερικό BMW ήταν κάτι που δεν μπόρεσαν να αντέξουν οι οπαδοί της και οι «μάχες» στα σόσιαλ μίντια και στα αυτοκινητιστικά clubs ήταν σφοδρές.

2020-toyota-supra (5)

Από την άλλη, οι μηχανικοί της Toyota, λένε πως δεν κάθισαν με σταυρωμένα χέρια αλλά έφτιαξαν κάτι τελείως διαφορετικό από την BMW και έβαλαν την τέχνη τους ούτως ώστε η Supra να είναι καθαρόαιμη.

2020-toyota-supra (2)

Χαμηλό κέντρο βάρους, 50/50 κατανομή, υψηλή ακαμψία, εξακύλινδρος κινητήρας εμπρός και κίνηση πίσω είναι χαρακτηριστικά που αρμόζουν σε μία Supra. Εντάξει, κατασκευάζεται στην Αυστρία δίπλα δίπλα με τη Ζ4 αλλά τι να κάνουμε αν δεν ήταν έτσι ίσως να μην γινόταν πραγματικότητα.

Τα θετικά της συνεργασίας; Η Supra επέστρεψε.

Infiniti QX30

H Ιαπωνική Infiniti ήθελε ένα μικρό SUV για να συμπληρώσει την γκάμα της και για να μην μπει στον κόπο και στα έξοδα να κατασκευάσει ένα αποφάσισε να δανειστεί σχεδόν τα πάντα από τη Mercedes GLA. Ακόμα μία ιαπωνογερμανική συνεργασία ήταν γεγονός και γεννήθηκε το QX30 ένα όχημα που δεν ήθελε να διαφέρει και πολύ από την GLA και το έδειχνε.

2018-Infiniti-QX30-crossover-3

Οι πωλήσεις όπως αναμένονταν δε δικαίωσαν την επιλογή και η εταιρεία αποφάσισε για την επόμενη γενιά να κάνει κάτι εντελώς δικό της από το να αλλάζει απλά τα σήματα.

Τα θετικά της συνεργασίας; Αν ήθελες να πάρεις μικρό πολυτελές SUV και δεν ήθελες γερμανικό είχες τη λύση.

Alfa Romeo 159/Brera/Spider

H Alfa Romeo περνούσε δύσκολα χρόνια και έψαχνε χρήμα και ταυτότητα. Μπορεί η ιταλική φίρμα να είχε απολέσει ένα σημαντικό μέρος της ταυτότητας της όταν «έγινε» Fiat (έχασε τα πισωκίνητα μοντέλα) αλλά οι Ιταλοί ήταν μαέστροι και κατάφερναν να κάνουν τα μοντέλα τους να διαφέρουν.

Οι φίλοι της φίρμας, πικράθηκαν αλλά τουλάχιστον έλεγαν και η Fiat ιταλική είναι και η καρδιά τους, βλέπε κινητήρα, παραμένει Alfa Romeo (γενιά Busso V6 και twin spark). Τότε οι Ιταλοί κουστουμάτοι έκαναν το μοιραίο λάθος και έκλεισαν το εργοστάσιο κινητήρων της εταιρείας καθώς αποφάσισαν όχι μόνο να δανειστούν κινητήρες από τη GM αλλά και να τις πλατφόρμες της.

alfa-romeo-159-2014-wallpaper-8

Έτσι, οι απαιτητικοί Alfisti έβαλαν τα μαύρα καθώς οι πανέμορφες Brera, Spider και 159 φορούσαν κάτι «αδιάφορους» JTS κινητήρες, V6 χωρίς χροιά και πάχυναν υπερβολικά.

1alfaromeobrerasdrive

Αποτέλεσμα, να μη μπορέσει η καλή οδηγικά  159 αλλά και η όμορφη Brera να μπει στις καρδιές των Alfisti όπως έκανε η 156. Οι Ιταλοί το έσωσαν βέβαια στο τέλος με τον TBI κινητήρα αλλά ήταν πλέον στη δύση της καριέρας των μοντέλων.

Τα θετικά της συνεργασίας; Ξανά-έκανε restart η Alfa Romeo και έβγαλε τη Giulia.

Fiat 124 Spider

Οι Ιταλοί είχαν παράδοση στα roadsters αλλά στο δρόμο κάπου ξεχάσαν την ιστορία τους. Μπορεί να έδωσαν τα φώτα τους με το 124 spider του 1966-1985 και την Alfa Romeo Spider όμως οι Ιάπωνες της Mazda τους άφησαν πίσω με το MX5.

2017-fiat-124-spider-vs-2017-mazda-mx-5-miata

Έτσι, αν ρωτήσουμε σήμερα κάποιον «πες ένα μικρό ανοιχτό οδηγοκεντρικό πισωκίνητο αυτοκίνητο» η απάντηση αυτόματα θα είναι MX5 ή Miata. Όταν λοιπόν ήρθε η ώρα των Ιταλών να επιστρέψουν στα πισωκίνητα roadsters σκέφτηκαν να το κάνουν με το καλύτερο τρόπο και το έπραξαν βαφτίζοντας ένα MX-5, Fiat 124 Spider.

BN-OP380_Rumble_M_20160622130723

Για να μη τους αδικούμε όμως, πλην του εσωτερικού που είναι πανομοιότυπο, και το σασί φυσικά, όλα τα άλλα είναι Fiat. Εμφανισιακά κατάφεραν να το κάνουν να μη μοιάζει σε τίποτα με το ΜΧ-5 ενώ κάτω από το καπό του έβαλαν έναν ιταλικό τούρμπο κινητήρα.

Εντάξει, εμπορικά δεν μπόρεσε να κινηθεί στα νούμερα του ιαπωνικού αδελφού αλλά οι Ιταλοί έδωσαν το δικό τους αέρα και στυλ στο αυτοκίνητο, που παρολίγον να ήταν Alfa αλλά ευτυχώς άλλαξαν τα σχέδια.

Τα θετικά της συνεργασίας; Η απάντηση είναι πάντα Miata λένε οι φίλοι του MX-5 αλλά τώρα έχουμε ακόμα μία επιλογή.

GT86

Μπορεί η Supra να «τρώει» κράξιμο που έχει και Γερμανικό DNA αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε στη περίπτωση του GT86. Εδώ η Toyota δούλεψε μαζί με τη Subaru στην κατασκευή ενός πισωκίνητου κουπέ σπορ αυτοκινήτου και το αποτέλεσμα μπορεί να τους δικαίωσε αλλά αν αφαιρέσεις από πάνω τα σήματα δε θα ξέρει τίνος είναι τί.

2017-subaru-brz-manual-test-review-car-and-driver-photo-670881-s-original

Μάλλον το γεγονός ότι και οι δυο ήταν ιαπωνικές εταιρείες έπαιξε το ρόλο του αλλά το GT86 είχε μηχανικά μέρη της Subaru με σήμα κατατεθέν τον boxer κινητήρα.

gt0001d_18

Εμπορικά δε μπόρεσα να βρω ποιο από τα δύο πάει καλύτερα αλλά σε προβολή πιστεύω υπερέχει το GT86.

Τα θετικά της συνεργασίας; Ένα υπέροχο πισωκίνητο σπορ αυτοκίνητο. Μη με ρωτάτε σε ποιο απευθύνομαι, ίδια είναι.

Mercedes X-Class

Η κατηγορία των pick-up οχημάτων είναι πολύ δημοφιλής, ειδικά στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού όπου το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων ανήκει σε οχήματα αυτής της κατηγορίας. Δικαίως λοιπόν η Mercedes θέλησε να μπει και αυτή στο παιχνίδι αλλά για να μη μπει στα βαθιά με την πρώτη αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια εξ ανατολάς.

x-class-5

Η επιλογή του Navara ήταν λογική, καθώς έχει μία άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία. Έτσι, ένα αστέρι γεννήθηκε στα ανοιχτά επαγγελματικά οχήματα, με τους Γερμανούς να παίρνουν το Navara και να του αλλάζουν λίγο την εμφάνιση(κυρίως στο εμπρός μέρος) , αρκετά το εσωτερικό αλλά και να τοποθετούν δικούς τους κινητήρες κάτω από το καπό του.

Η X-Class αυτή τη στιγμή «κάνει το αγροτικό» της μέσω του Navara και θέλει να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό την πολυτέλεια που τη διακρίνει.

Τα θετικά της συνεργασίας; Life Style παντού.

Fiat Fullback

Μπορεί στα επαγγελματικά οχήματα οι συνεργασίες να είναι συχνότερες από τα πολιτικά και να μη κάνουν τόσο ντόρο, η κατηγορία των pick-up όμως είναι ιδιαίτερη και οι νέοι παίχτες την κάνουν ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Κάπως έτσι λοιπόν και η Fiat αποφάσισε να βάλει στη μεγάλη γκάμα της ένα pick-up που το ονόμασε Fullback.

fullback_cross_22

Το όνομα του προέρχεται από τον αμυντικό του αμερικάνικου ράγκμπι και δεν μας φαίνεται παράξενο που οι Ιταλοί έπαιξαν φουλ άμυνα και δε ρίσκαραν.

Πήραν το L200 της Mitsubishi και του άλλαξαν απλά το σήμα και το όνομα. Έτσι, φήμες λένε πως οι υποψήφιοι αγοραστές αποφασίζουν ποιο από τα δύο μοντέλα θα πάρουν αναλόγως με το ποια αντιπροσωπία είναι πιο κοντά.

Τα θετικά της συνεργασίας; Μάλλον μόνο τα ταμεία της Fiat έχουν την απάντηση.

Opel Speedster

To Speedster ή αλλιώς η γερμανική Lotus ήταν προϊόν συνεργασίας της GM και της Lotus. Φορούσε το σασί της Elise, κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της Lotus, είχε οδηγοκεντρικό χαρακτήρα ίδιο με της Lotus αλλά φορούσε κινητήρες GM (2,2-λιτρων με 147 ίππους και τούρμπο 2 λίτρων με 203 ίππους).

2000-opel-speedster-1_800x0w

Εμφανισιακά το Speedster καταφέρνει να ξεχωρίζει από την αντίστοιχη Lotus και από πολλούς χαρακτηρίστηκε ως best value for money πρόταση σε σχέση με την Elise.

Τα θετικά της συνεργασίας; Αν δεν γινόταν μάλλον δε θα βλέπαμε ποτέ το γερμανικό αυτοκίνητο στη παραγωγή.

Alfa Romeo ARNA

ARNA = Alfa Romeo Nissan Autoveicoli μία κοινοπραξία 50 : 50 της Alfa Romeo και της Nissan με σκοπό την κατασκευή ενός αυτοκινήτου που θα συνδύαζε τα καλύτερα ιαπωνικά στοιχεία με τα καλύτερα ιταλικά.

Κάπου εκεί ή ο μεταφραστής δεν ήξερε τι του γίνεται και έκανε λάθος στα τεχνικά έγραφα ή οι μηχανικοί είχαν χιούμορ και είπαν να τρολάρουν την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ή εμείς μάλλον δεν καταλαβαίνουμε τίποτα από πάντρεμα υψηλής μηχανικής και Desing.

Alfa Romeo ARNA (3)

H ARNA λοιπόν, ένα hatchback που κατασκευαζόταν στην Ιταλία, παρουσιάστηκε το 1983 και άφησε άφωνους τους πάντες.

alfa_romeo_arna_3-door_4

Desing βγαλμένο από τους καλύτερους Ιταλούς σχεδιαστές και μηχανικά μέρη από τα πιο αξιόπιστα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας…… Τι; Όχι; Κι όμως, αντί να πάρουν την Alfasud για παράδειγμα και να της βάλουν μηχανικά μέρη από Nissan έπραξαν ακριβώς το αντίθετο και πήραν ένα Nissan Cherry και του τοποθέτησαν κινητήρες Alfa Romeo.

Colpo grosso που λένε και οι Ιταλοί και το αδιάφορα αισθητικά Cherry με τον σπορ αλλά όχι και τόσο αξιόπιστο κινητήρα της Alfa Romeo βγήκε στην αγορά και άντεξε 4 ολόκληρα χρόνια πουλώντας 53.047 αντίτυπα.

Τα θετικά της συνεργασίας; Ακόμα γελάμε.

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad
Skoda Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων!

akrivesepilogessmallthumb

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων! Ας...

Ο Mark Webber στο Τιμόνι της 911 GT2 RS Clubsport! (VIDEO)

clubsportsmallthumb

Ο Mark Webber στο Τιμόνι της 911 GT2 RS...

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η Ρέπλικα της Κοστίζει €1.000.000!

bugattismallthumb

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων!

akrivesepilogessmallthumb

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων! Ας...

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η Ρέπλικα της Κοστίζει €1.000.000!

bugattismallthumb

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η...

9 Αγωνιστικά Liveries που Έμειναν στην Ιστορία

liveriessmallthumb

9 Αγωνιστικά Liveries που Έμειναν στην Ιστορία Αγωνιστικό αυτοκίνητο...

HotHatch Banner