Post

Η Ιστορία της Toyota Supra


Μετά από αναμονή 17 χρόνων παρουσιάστηκε επιτέλους το αυτοκίνητο θρύλος της Toyota μόλις πριν από λίγες ημέρες. Έχετε διαβάσει βέβαια ήδη τα πάντα για το νέο μοντέλο εδώ αλλά τώρα θα δούμε γιατί απέκτησε αυτή τη σπουδαία φήμη η Supra και αν τελικά άξιζε τον κόπο αυτή η αναμονή και η…τρέλα που έπιασε τους petroheads όλου του κόσμου.

Toyota Celica Supra (1978)

Ίσως να μην είναι πολύ γνωστό αλλά η Supra δεν ξεκίνησε την καριέρα της μόνη και αυτόνομη σαν μοντέλο αλλά ήταν μια παραλλαγή της κορυφαίας τότε Celica.

Το πίσω μέρος της ήταν μεγαλύτερο ενώ ο κινητήρας της Supra ήταν δανεισμένος από το 2000GT όντας εξακύλινδρος σε σειρά. Έκπληξη μας προκαλεί η συνεργασία της Toyota με τη Lotus για την παραγωγή μιας ισχυρότερης έκδοσης που άκουγε στο όνομα Celica XX με πολλά μέρη να έρχονται απευθείας από την Excel της βρετανικής φίρμας.

Toyota Celica Supra (1981)

Αυτή η έκδοση της Supra θα λέγαμε ότι «έβαλε το νερό στο αυλάκι» καθώς αν και παρέμενε υποέκδοση της Celica, το design που έφερε ήταν πρωτοποριακό και ιδιαίτερα όμορφο για την εποχή της. Κυριαρχούσαν οι ακμές και οι γωνίες στο αμάξωμα ενώ εντύπωση προκαλούσαν τα αναδιπλούμενα εμπρός φωτιστικά σώματα δένοντας αρμονικά με το κομψό αμάξωμα. Αυτή η Supra κατασκευάστηκε σε 2 εκδόσεις, την πολυτελή L-Type και την σπορτίφ P-Type με ακόμη περισσότερο σπορ σχεδιασμό.

Μέχρι το 1985 που σταμάτησε η παραγωγή της, η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου έφτασε τους 161 ίππους και το κλασικό 0-100 γινόταν σε 8’’, τιμή εντυπωσιακή για την εποχή.

Η Toyota θέλοντας να ενισχύσει την σπορ εικόνα της 2ης Supra συμμετείχε ενεργά σε πολλούς αγώνες πίστας σε διαφορετικές εκδοχές όπως στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1985 με ιδιαίτερα καλά πλασαρίσματα.

Βέβαια δεν μπόρεσε να πάρει το πρωτάθλημα εκείνη τη χρονιά αλλά όπως να έχει η Toyota έδωσε μια εικόνα για το τι θα επακολουθούσε.

Toyota Supra (1986)

Με την τρίτη γενιά του μοντέλου η Supra πλέον αυτονομείται από τη Celica και αναλαμβάνει τον ρόλο του κορυφαίου σπορ μοντέλου της εταιρίας. Διατηρεί φυσικά την πίσω κίνηση σε αντίθεση με την Celica, φορά ένα 3λίτρο flat six μοτέρ με απόδοση 200 ίππων ενώ είναι εφοδιασμένη με πολλά τεχνολογικά καλούδια μπροστά από την εποχή της όπως επιλογή προγραμμάτων οδήγησης και ABS.

Η εξωτερική της εμφάνιση δεν έχει διαφοροποιηθεί ριζικά από αυτήν του 1981 αλλά παραμένει κομψή και πάνω από όλα ιδιαίτερα δυναμική.

Φυσικά και αυτή η έκδοση μπήκε στα motorsports αφού ομολογκαρίστηκε σαν Group A για να συμμετέχει σε πρωταθλήματα Τουρισμού ανά τον κόσμο αλλά δυστυχώς με πενιχρά αποτελέσματα. Βλέπετε, η Supra βρήκε μπροστά της τα θηρία που ακούνε στο όνομα Ford Sierra RS500 Cosworth και Nissan Skyline R32 GT-R! Ήταν η εποχή που οι 2 αυτοκινητοβιομηχανίες «έφτιαξαν» το όνομα τους με αυτά τα θρυλικά αγωνιστικά που δεν άφηναν περιθώριο αντίδρασης σε κανέναν αντίπαλο στην πίστα. Άλλωστε ακόμη και σήμερα τόσο το RS500 όσο και το Skyline κοσμούν με αφίσες πολλά παιδικά δωμάτια.

Η…κανονική Supra (1993)

Όταν λέμε Supra όλοι έχουμε τη συγκεκριμένη έκδοση κατά νου.

Ιδιαίτερα δυναμική με σχεδιασμό που ταίριαζε γάντι στα ‘90s η Supra mk4 ήταν εφοδιασμένη με έναν μοτέρ απόδοσης 220 ίππων αλλά η μετέπειτα παραλλαγή της ερχόταν ενισχυμένη με έναν bi-turbo flat six και 326 ίππων κινητήρα με τελική που άγγιζε τα 280 χλμ/ώρα. Είναι γνωστό ότι πολλοί βελτιωτικοί οίκοι κατάφεραν να βγάλουν από αυτό το μοτέρ μέχρι και 1000 άλογα τελειοποιώντας τη συνολική σπορ εικόνα της Supra που είχαν για αυτήν οι φίλοι της.

Εννοείται ότι αυτή η γενιά της Supra ήταν και η πλέον πετυχημένη αγωνιστικά στις πίστες.

Συμμετείχε στις 24 ώρες του LeMans αλλά εκεί που έκανε τη διαφορά ήταν στο γιαπωνέζικο πρωτάθλημα Super GT το 1995 και μετά.

Ξεχωριστό ήταν και το Castrol livery της Supra καθώς όλοι την έχουμε συνδυάσει στο μυαλό μας με τα πρασινοκόκκινα χρώματα της εταιρίας λιπαντικών. Ίσως βέβαια να φταίει και το GranTurismo του PlayStation…

Και τώρα τι;

Μετά από 17 χρόνια αναμονής και παραλίγο «θανάτου» της Supra, ήρθε η «ανάσταση»!

Εντάξει, πολλοί ήδη λοιδορούν και χλευάζουν την Toyota για την συνεργασία της με την BMW κατηγορώντας την για κακή απομίμηση της γερμανικής Ζ4. Σίγουρα δεν είναι και το καλύτερο να παρουσιάζεις ένα τόσο πολυαναμενόμενο μοντέλο και στο τέλος να είναι σχεδόν ίδιο με ένα… γερμανικό κουπέ που δε φέρει κανένα αυτοκινητικό συναίσθημα. Σαφώς και η Ζ4 είναι ένα πολύ όμορφο και δυνατό σπορ αυτοκίνητο αλλά όπως και να το κάνουμε δεν έχει καμία σχέση με τη βαριά φανέλα της Supra! Δε θα αναφερθούμε στα χαρακτηριστικά του ιαπωνικού θρύλου καθώς είναι γνωστά εδώ και ημέρες, δεν ξέρουμε αν θα πετύχει εμπορικά, αλλά εμάς μας αρκεί να γνωρίζουμε ότι κάπου εκεί έξω υπάρχει ξανά η Supra,αυτή που αγαπήσαμε από μικροί και που θα αρχίζει να γεμίζει ξανά τα αυτοκινητικά μας όνειρα. Άλλωστε το αίμα νερό δεν γίνεται και αυτό το ξέρουν καλά στην Toyota…

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad
Skoda Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων!

akrivesepilogessmallthumb

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων! Ας...

Ο Mark Webber στο Τιμόνι της 911 GT2 RS Clubsport! (VIDEO)

clubsportsmallthumb

Ο Mark Webber στο Τιμόνι της 911 GT2 RS...

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η Ρέπλικα της Κοστίζει €1.000.000!

bugattismallthumb

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων!

akrivesepilogessmallthumb

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων! Ας...

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η Ρέπλικα της Κοστίζει €1.000.000!

bugattismallthumb

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η...

9 Αγωνιστικά Liveries που Έμειναν στην Ιστορία

liveriessmallthumb

9 Αγωνιστικά Liveries που Έμειναν στην Ιστορία Αγωνιστικό αυτοκίνητο...

HotHatch Banner