Post

Δοκιμή: Smart fortwo

Για όσους ξέρουν να ζούν!

Εισαγωγή

Το καλό πράγμα αργεί να γίνει! Μπορεί να άργησε, αλλά ήρθε πιο ώριμο από ποτέ και δείχνει ότι πατάει καλά πάνω στους 4 τροχούς του το νέο Smart Fortwo που πλέον πέρασε το κατώφλι της τρίτης γενιάς του. Η γέννηση της ιδέας για την κατασκευή ενός λιλιπούτειου αυτοκινήτου πόλης ήταν ένας οραματισμός που προβλημάτισε αρκετούς κατασκευαστές αυτοκινήτων οι οποίοι πειραματίστηκαν από λίγο έως πολύ με την δημιουργία ενός έξυπνου, και συγχρόνως ξεχωριστού οχήματος που θα μπορούσε να κυκλοφορεί με άνεση και ευελιξία στα πολυσύχναστα κέντρα των μεγαλουπόλεων. Έτσι, μετά τη δοκιμή που κάναμε στο μεγαλύτερο και συγγενικό Smart Forfour (διαβάστε εδώ το σχετικό άρθρο), πήραμε στα χέρια μας και το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Smart, το δημοφιλές Fortwo.

Smart Fortwo Epitrohon (1)

Το γνωστό σε όλου μας smart fortwo εντυπωσίασε από το πρώτο του κιόλας πέρασμα στους ελληνικούς δρόμους, κάνοντας μάλιστα αρκετές καρδιές να σκιρτήσουν και να το αποκτήσουν αργότερα συμπληρώνοντας ένα κομμάτι από το πάζλ του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού!

Αμάξωμα

Στην σημερινή του εκδοχή το αμάξωμα του smart έχει διατηρήσει το έξυπνο μήκος του που είναι τα 2,69 μέτρα, αλλά μεγάλωσε κατά 10cm ολόκληρα εκατοστά το πλάτος του, και απέκτησε φαρδύτερα ελαστικά που βελτίωσαν αισθητά το κράτημα και την συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση του smart ακολούθησε μια διαφορετική από την μέχρι τώρα σκληρή ρύθμιση που είχε υιοθετήσει. Το μπροστινό της τμήμα φέρει τις γνωστές γονατιές Μακ-Φέρσον (Mac-Pherson) και στο πίσω μέρος τον αλάνθαστο άξονα DeDion.

Απόλαυση αποτελεί η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ οδηγού και τιμονιού, όπου η συνεχής πληροφόρησή του αποδεικνύεται ιδιαίτερα καλή όταν το αυτοκίνητο κινείται εντός του κέντρου των πόλεων που οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και όλοι μας χρειαζόμαστε μια έξτρα διευκόλυνση! Απόλαυσα το τρελό τιμόνι του αυτοκινήτου με την ηλεκτρική κρεμαργιέρα η οποία έχει μια μαγκιά στην υποβοήθησή της που το κάνει εξαιρετικά ελαφρύ κατά τις μικρές ταχύτητες και στο παρκάρισμα βοηθώντας τους μπροστινούς τροχούς να στρίβουν μέχρι και 45 μοίρες, μπαίνοντας παντού, σε όποια τρύπα της πόλης είναι διαθέσιμη για στάθμευση!

Μεγάλη αποκάλυψη αποδείχθηκε η κύλιση του αυτοκινήτου στον περιφερειακό(ο θεός να τον κάνει) της Θεσσαλονίκης , η οποία έδινε μια σταθερή σιγουριά στα χέρια μου, με τον καλό αεροδυναμικό συντελεστή να βοηθά πολύ το αμάξι να μην σφυρίζει ακόμη και στους ισχυρούς ανέμους που κατά διαστήματα με βασάνιζαν. Είδα κάνα δύο βιντεάκια στο youtube όπου ειδικοί αναλύαν με τρόπο επιστημονικό την ασφάλεια που προσθέτει στο λιλιπούτειο «αμαξάκι» ο κλωβός ασφαλείας «tridion cell» που ενισχύθηκε με έξτρα κυψέλες στην δομή του και έδωσε ακόμη μια ανάσα σιγουριάς σε όσους το αποκτήσουν.

Smart Fortwo Epitrohon (9)s

Το μοντέρνο εσωτερικό χαρακτήριζε πάντα το μικρό smart ενώ εδώ στην τρίτη γενιά του, το βρίσκουμε ακόμη πιο φρέσκο και βελτιωμένο σε ποιότητα, τεχνολογία και σχεδιασμό.

Εσωτερικό

Άλλος αέρας επικρατεί μέσα στο, εσωτερικό του Fortwo που αναμορφώθηκε, έγινε εξυπνότερο και εκμεταλλεύτηκε τις λειτουργικές κούρμπες (εσοχές) του αμαξώματος τοποθετώντας κάποιες χρήσιμες θήκες ικανές να φιλοξενήσουν μικροαντικείμενα μέσα τους έτοιμα προς χρήση. Τα ωραία χρώματα που επέλεξαν οι designer συνθέτουν μια ατμόσφαιρα ευχάριστη για τον οδηγό που αισθάνεται πώς η μέρα του θα πάει απολύτως καλά σε όλη την εξέλιξή της. Μπάνικο το τιμονάκι του έχει αρκετά κουμπάκια επάνω του (τα απολύτως απαραίτητα) cruise control και ρυθμίσεις για την μικρή οθονίτσα που βρίσκεται εντός του πίνακα οργάνων που τα έχει όλα, εκτός από το στροφόμετρο που είναι αριστερά τοποθετημένο και μοιάζει σαν μπαλάκι του τέννις πολύ απαραίτητο όμως για την ορθή οδήγηση του οχήματος!

Η κεντρική οθόνη είναι τοποθετημένη στην μέση του ταμπλό, κλέβει τις ματιές γιατί είναι απλά ασυνήθιστο και συνδέεται με όλες τις «έξυπνες» συσκευές που μπήκαν στην ζωή μας. Ο χώρος των «αποσκευών» 190 λίτρων, μπορεί να φιλοξενήσει τα ψώνια της κυρίας που είναι κεφάτη και γυρίζει από του Βερόπουλου, όπως και μία βαλιτσούλα τύπου Ryanair, για τις κοντινές αποδράσεις σας, γιατί για τις μεγάλες, αν δεν επιλέξετε άλλο μέσο χωράει μόνο την πιστωτική σας κάρτα!

Smart Fortwo Epitrohon (8)ss

Όλα πίσω τα έχει το έξυπνο smart fortwo το οποίο χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη με τα αδελφάκια του Renault Twingo και Smart Forfour που κινούνται άνετα με τα 3 κύλινδρα «μοτεράκια» των 898 cm³ turbo και 999 cm³ και χρειάζονται μόλις 34€ για να φουλάρουν βενζινούλα και να την κάνουν σε άλλη γη και άλλα μέρη!

Κινητήρες – Oδήγηση

Το γλυκό Smart Fortwo που πλέον κυκλοφορεί στην τρίτη του εκδοχή αποδείχθηκε οδηγικά σκληροτράχηλο. Αρκετά σκληρό θα έλεγα, θέλει προσοχή όπου και αν κινούμαστε γιατί απλά η αίσθηση της ελευθερίας που προσδίδει στα χέρια του οδηγού, πολλές φορές δίνει φτερά και καλό είναι να προσέχουμε και να μην το παρακάνουμε με γρήγορες σφήνες που μας δίνει την δυνατότητα να κάνουμε το αυτοκίνητο. Μου άρεσε στην πόλη, γιατί απλά με βοήθησε στην μάχη του παρκαρίσματος την οποία κέρδισα έναντι των γκάγκστερ των ιδιωτικών πάρκινγκ και των «άλλων» μικρών ανταγωνιστών του.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής φορούσε τον ισχυρότερο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 898 κ.ε. με απόδοση 90PS που είναι υπεραρκετοί για να κινήσουν σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα στην πόλη. Στην Εθνική για τις Σέρρες κρατούσε καλά χάρις στο σύστημα Crosswind Assist το οποίο βοηθά στην ευστάθεια του αυτοκινήτου όταν δέχεται πλευρικούς «αγέρηδες» που έχουν άλλα «κόλπα» κατά νου τους. Το αισθάνθηκα ιδιαίτερα όταν κατηφόριζα από τις στροφές της Δορκάδας στα σημεία που ο αέρας ακόμη και το καλοκαίρι είναι δυνατός . Σχεδόν με 95 χιλιόμετρα /ώρα ένιωθα πως κάποιος «φύλακας» Άγγελος κρατάει την ζωή μου στα χέρια του!

Smart Fortwo Epitrohon (3)s

Πολύ καλή δουλειά έκαναν οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Smart, αφού βελτίωσαν το δημοφιλές Fortwo σε όλα τα αδύναμα σημεία των προηγούμενων εκδόσεων, ενισχύοντας παράλληλα και τους τομείς χάρη στους οποίους ξεχώριζε διαχρονικά.

Συμπέρασμα

Οικονομικό, στιβαρό, νεανικό, σπόρ, και τεχνολογικά μπροστά το νέο smart for two που κάλλιστα θα σκεφτόμουν να αποκτήσω αν διέθετα τα 12.945 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτησή της βασικής έκδοσης με απόδοση 90PS! Θα ήθελα πολύ να το έχω καβάντσα και να βγάζω γούστα «εντός» όσο και «εκτός»!

Παντελής Τζερτζεβέλης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τρικύλινδρος σε σειρά, 898 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο
Ισχύς: 90 PS/5.500 rpm
Ροπή: 13,5 kgm/2.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Κίνηση: στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,4”
Κύκλος στροφής: 6,5 m
Τελική ταχύτητα: 155 km/h
Μέση κατανάλωση (τιμή κατασκευαστή): 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 97 g/km
Διαστάσεις: 3.495 x 1.665 x 1.554 mm
Χώρος αποσκευών: 190-350 lt
Bάρος: 900 kg

Smart Fortwo Epitrohon (5)s

Smart Fortwo Epitrohon (4)

Smart Fortwo Epitrohon (2)

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad
Skoda Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων!

akrivesepilogessmallthumb

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων! Ας...

Ο Mark Webber στο Τιμόνι της 911 GT2 RS Clubsport! (VIDEO)

clubsportsmallthumb

Ο Mark Webber στο Τιμόνι της 911 GT2 RS...

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η Ρέπλικα της Κοστίζει €1.000.000!

bugattismallthumb

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων!

akrivesepilogessmallthumb

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων! Ας...

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η Ρέπλικα της Κοστίζει €1.000.000!

bugattismallthumb

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η...

9 Αγωνιστικά Liveries που Έμειναν στην Ιστορία

liveriessmallthumb

9 Αγωνιστικά Liveries που Έμειναν στην Ιστορία Αγωνιστικό αυτοκίνητο...

HotHatch Banner