Post

Δοκιμή: Smart ForFour

Eπιστροφή στην πόλη με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 90PS!

Πλέον κανείς δεν μπορεί να αμφιβάλει για την χρηστικότητα του νέου Smart Forfour κατά την μετακίνησή του μέσα στα πολυσύχναστα κέντρα των πόλεων. Μικρό, ευέλικτο, και γρήγορο, θα χαρακτήριζα τον νέο αστικό μεταφορέα, που σκοπό έχει να κάνει εύκολη την πρόσβαση του ιδιοκτήτη του, εκεί που τα μεγάλα και θηριώδη αυτοκίνητα δεν μπορούν να ελιχθούν.

DSC_71450041

Το νέο ForFour, παρκάρει εύκολα, χάρις τον μικρό κύκλο στροφής (8,65 μέτρα) και το ιδιαίτερα ελαφρύ τιμόνι του, που κλέβει τις εντυπώσεις όλες εντός έδρας! Οι εμπρός τροχοί μπορούν να στρίψουν σε γωνίες που φτάνουν τις 45 μοίρες!

Κινητήρας – Κατανάλωση

Η εξαιρετικά γρήγορες εκκινήσεις του μικρού smart fourfour από στάση ήταν εκπληκτικές, παρόλο που δεν είναι κάποιο sport αμαξάκι, αφού έχει πίσω το τρικύλινδρο turbo μοτέρ των 900cc με απόδοση 90PS στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 13,8kg στις 2.500 σ.α.λ., το οποίο παραπέμπει σαφώς κάπου αλλού! Το σύστημα stop/start, κάνει το αυτοκίνητο ιδιαίτερα φιλικό κατά την συνύπαρξη του με τα υπόλοιπα ιχ και κατεβάζει αρκετά χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου, αν και για την κατηγορία του η μέση κατανάλωση που είδα εγώ κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ήτανε τσιμπημένη καθώς άγγιξε τα 6,7 λίτρα (η εταιρεία ανακοινώνει 4,3 λίτρα/100km).

DSC_71570053

To νέο ForFour μοιράζεται το «διευρυμένο» πάτωμα του Fortwo και με το Renault Twingo. Η όχι και τόσο συνηθισμένη διάταξη (κινητήρας και κίνηση πίσω) του δίνει τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν έως και 4 επιβάτες, σε μόλις 3.495 μέτρα μήκους.

Smart-forfour_2015_1600x1200_wallpaper_2d

Mοντέρνο και νεανικό το εσωτερικό του ForFour με αρκετό χώρο για 4 ενήλικες επιβάτες, όπως άλλοστε λέει και το όνομα του αυτοκινήτου. Όπως βλέπουμε και στις τηλεοπτικές διαφημίσεις του, είναι απλά ένα ForTwo με μια έξτρα σειρά καθισμάτων και δύο επιπλέον πόρτες.

Εσωτερικό

Η θέση οδήγησής του είναι αρκετά ψηλά, παρόλο που το κάθισμα του οδηγού προσφέρει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις. Χρειάστηκε να σκύψω αρκετές φορές στις διασταυρώσεις των δρόμων καθώς τα μεγάλα του καθίσματα εμπόδιζαν το βάθος πεδίου των ματιών μου. Βέβαια, το αυτοκίνητο, όπως και τα περισσότερα παρελκόμενα του, κατασκευάστηκαν με τα καλύτερα στάνταρ ασφαλείας που απαιτούνται για ένα μικρό αυτοκίνητο που κινείται στα αστικά κέντρα. Μην γελάτε, γιατί οι στατιστικές που αφορούν τα ατυχήματα εντός των πόλεων είναι αποκαρδιωτικές καθώς τα περισσότερα από αυτά είναι θανατηφόρα.

Στο δρόμο

Κατά την οδήγηση με το αυτοκίνητο διήνυσα παραπάνω από 600χλμ τόσο μέσα στην πόλη, όσο και έξω από αυτήν ταξιδεύοντας, νορμάλ βέβαια καθώς το αμαξάκι μπορεί να έχει μια σχετικά μαλακή ανάρτηση αλλά, κατασκευάστηκε για να κινείται εντός των πόλεων και όχι να ταξιδεύει! Πάντως στις παρατεταμένες ανηφοριές και τις φουρκέτες που χρειάστηκα λίγο παραπάνω δύναμη, την πήρα αλλά με δόσεις καθώς το AC έκανε τα δικά του παιχνίδια στο μηχανικό σύνολο. Καλό ήτανε το κράτημα του στο βρεγμένο οδόστρωμα χάρις την τοποθέτηση του μοτέρ στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, το οποίο προσθέτει ακόμη μια θετική χροιά στην πρόσφυση του οχήματος. Βέβαια με την τοποθέτηση του μοτέρ πίσω που κόβει κάποια λίτρα από τον χώρο των αποσκευών «πάμε μόνο για καφέ εγώ και η αγάπη μου».

Ιδιαίτερο όπως και απαραίτητο βρήκα το στροφόμετρο, που αποτελεί βασικό εργαλείο στα χέρια του οδηγού, όταν αυτός κινείται γρήγορα καθότι είναι πίσω-κίνητος, και με τον αέρα των 90ps προσπαθεί να απογειώσει το smartaki που σε κάθε υπερστροφή και αναπήδηση του αμαξώματός η οποία προέρχεται από το οδόστρωμα, επιστρατεύει την άμεση ασφάλεια του ESP .

DSC_71640059

Σχεδιαστικά το πεντάθυρο μοντέλο είναι φρέσκο και ελκυστικό, διατηρώντας όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τα Smart τόσο αναγνωρίσιμα και ξεχωριστά στους δρόμους. Το εμφανές tridion cell, στην τρίτη πλέον γενιά του, δύναται να δημιουργήσει ενδιαφέρουσες διχρωμίες.

Συμπέρασμα – Τιμή

Το κόστος απόκτησής του είναι κάτι που με προβλημάτισε αν και απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ξεκινά από τα €13.400 μια τιμή που αγγίζει και ξεπερνά τις αντίστοιχες του ανταγωνισμού, που αντιπροτείνουν μεγαλύτερη άνεση και εν μέρει περισσότερη οικονομία καυσίμου.

Παντελής Τζερτζεβέλης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 898 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο
Ισχύς: 90 PS/5.500 rpm
Ροπή: 13,8 kgm/2.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Κίνηση: στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,2”
Φρένα 100-0 km/h: 38,9 m
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 99 g/km
Διαστάσεις: 3.495 x 1.665 x 1.554 mm
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Bάρος: 990 kg

DSC_71670062DSC_71650060

Από ορισμένες γωνίες είναι πολύ εύκολο να μπερδέψει κανείς το ForFour με το μικρό αδερφάκι του ForTwo αφού μοιράζονται το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος.

DSC_71100013

Ο χώρος αποσκευών των 185 λίτρων μπορεί να είναι σχετικά μικρός, όμως με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυτή η τιμή μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 975 λίτρα, κάτι που θα σας λύσει τα χέρια σε περίπτωση που χρειαστεί να μετακινήσετε μεγάλα αντικείμενα.

DSC_71530049

Ένα ουράνιο τόξο έκανε τη βόλτα μας με το πορτοκαλί ForFour ακόμη πιο ευχάριστη.

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad
Skoda Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων!

akrivesepilogessmallthumb

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων! Ας...

Ο Mark Webber στο Τιμόνι της 911 GT2 RS Clubsport! (VIDEO)

clubsportsmallthumb

Ο Mark Webber στο Τιμόνι της 911 GT2 RS...

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η Ρέπλικα της Κοστίζει €1.000.000!

bugattismallthumb

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων!

akrivesepilogessmallthumb

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων! Ας...

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η Ρέπλικα της Κοστίζει €1.000.000!

bugattismallthumb

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η...

9 Αγωνιστικά Liveries που Έμειναν στην Ιστορία

liveriessmallthumb

9 Αγωνιστικά Liveries που Έμειναν στην Ιστορία Αγωνιστικό αυτοκίνητο...

HotHatch Banner