Post

Αφιέρωμα: Ian Callum

Ο σχεδιαστής από τη Μ.Βρετανία που βρίσκεται στο τιμόνι της Jaguar από το 1999

O Ian Callum είναι ένας σχεδιαστής αυτοκινήτων με σημαντική καριέρα και πολλά βραβεία. Έχει περάσει από εταιρείες όπως η Ford (1979-1990), η Ghia (1988-1990), η TWR (1990-1999), η Aston Martin και η Jaguar, όπου είναι υπεύθυνος σχεδιασμού από το 1999 μέχρι και σήμερα.

Η Jaguar έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο-συνέντευξη του αρχισχεδιαστή της, όπου μας μιλά για το παρελθόν του και το πως κατάφερε να γίνει ένας επιτυχημένος σχεδιαστής αυτοκινήτων.

 

4148374_tcm76-10294_desktop_940x500

Ο Ian Callum γεννήθηκε σε μια μικρή πόλη της Σκωτίας το 1954 και σε ηλικία 14 ετών έστειλε σχέδια του στην Jaguar καθώς ονειρευόταν να βρει δουλειά εκεί. Σπούδασε στο Glasgow School of Art όπου αποφοίτησε ως Βιομηχανικός σχεδιαστής, ενώ πήρε Master στο σχεδιασμό οχημάτων από το Royal College of Art στο Λονδίνο.

Ford Zig and Zag

Στα πρώτα του βήματα ως σχεδιαστής αυτοκινήτων ο Ian Callum συμμετείχε στο σχεδιασμό πρωτοτύπων της Ghia για την Ford, όπως τα εικονιζόμενα Zig και Zag (1990) που αποτελούν μια μελέτη για το πως η αρχιτεκτονική του τότε Fiesta μπορούσε να φιλοξενήσει διαφορετικά αμαξώματα.

http://www.autogaleria.hu -

Στα πρώτα χρόνια της καριέρας του στη Ford ο Ian Callum σχεδίαζε τιμόνια και μικρές λεπτομέρειες των αυτοκινήτων όπως όλοι οι νέοι σχεδιαστές. Ο ίδιος αναφέρει ως σημαντική τη συμβολή του στο σχεδιασμό σπορ εκδόσεων μοντέλων της φίρμας, όπως το RS200 (1984) αλλά και το εικονιζόμενο Ford Escort RS Cosworth (1993) που άφησε εποχή ως ένα από τα καλύτερα προσθιοκίνητα σπορ μοντέλα της εποχής του. Όλοι το θυμόμαστε για το κραυγαλέο bodykit με την χαρακτηριστική διπλή φτερούγα στο πίσω μέρος (με το ψευδώνυμο «ουρά φάλαινας») που ήταν έμπνευση ενός άλλου μεγάλου σχεδιαστή, του Frank Stepherson.

2001-volvo-c70-2

Το Volvo C70 (1997-2004) σχεδιάστηκε από τον Peter Horbury σε συνεργασία με την TWR όπου εργαζόταν ο Ian Callum. Είναι το πρώτο Volvo παραγωγής που υιοθέτησε καμπύλες στο σχεδιασμό, αφήνοντας πίσω την παράδοση των τετραγωνισμένων μοντέλων της.

1997-ford-puma-10_1600x0w

To Ford Puma (1997-2001) ήταν ένα μικρό προσθιοκίνητο σπορ κουπέ βασισμένο στο Fiesta. O Ian Callum συμμετείχε στη δημιουργία του, αφού για 12 χρόνια εργαζόταν στα σχεδιαστικά studio της Ford και παρέμεινε εμπλεκόμενος με τις εταιρείες του ομίλου (Volvo, Jaguar κ.α.) για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.

Nissan-R390-GT1-Road

Ο Callum ήταν υπεύθυνος για το σχεδιασμό της έκδοσης δρόμου του αγωνιστικού TWR Nissan R390 GT1 (1998). Το μοντέλο κατασκευάστηκε σε μόλις 2 μονάδες για λόγους ομολογκασιόν. Η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 354km/h δίνοντάς του τον τίτλο του 3ου γρηγορότερου αυτοκινήτου δρόμου της εποχής του, πίσω από την Mclaren F1 και το TVR Speed 12.

Aston_Martin-DB7_GT_2003_1600x1200_wallpaper_02

Η πανέμορφη DB7 που σχεδίασε ο Callum ως εξωτερικός συνεργάτης της Aston Martin, ήταν η πρώτη μεγάλη του επιτυχία στο χώρο του σχεδιασμού αυτοκινήτων. Το μοντέλο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1993 και έμεινε στην αγορά μέχρι το 2004. Οι διαχρονικές καμπύλες, το αριστοκρατικό στυλ και οι αρμονικές αναλογίες, κάνουν την DB7 ποθητή μέχρι και σήμερα.

Aston_Martin-DB9_2007_1600x1200_wallpaper_0b

Η σέξυ Aston Martin DB9 του 2004, που με ελαφρές αισθητικές επεμβάσεις κυκλοφορεί μέχρι και σήμερα, είναι προιόν διαμάχης ανάμεσα σε δύο σχεδιαστές, τον Ian Callum και τον Henrik Fisker. Ο πρώτος αναφέρει ότι είχε θέσει τις βάσεις για το σχεδιασμό της ενώ ο δεύτερος ολοκλήρωσε σχεδιαστικά το μοντέλο πριν βγει στην παραγωγή. Σίγουρα η DB9 αποτελεί τη φυσική εξέλιξη της DB7 και ως τέτοια, ένα μεγάλο μέρος του σχεδιασμού της οφείλεται στον Ian Callum, όμως τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται από ομάδες ανθρώπων και εκεί είναι που τα πράγματα γίνονται σύνθετα πάνω στο ποιος θα πάρει τα εύσημα για το εξαιρετικό τελικό αποτέλεσμα.

Aston_Martin-Vanquish_S_V12_2004_1600x1200_wallpaper_01

Η brutal Aston Martin Vanquish με τον V12 κινητήρα 5.9 λίτρων, ήταν η ναυαρχίδα της εταιρείας από το 2001 μέχρι το 2007, ενώ έγινε ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη όταν πρωταγωνίστησε στην ταινία του James Bond, Die Another Day (2002).

Jaguar-R-Coupe_Concept_2001_1600x1200_wallpaper_01

Το πρωτότυπο R-Coupe Concept του 2001 είναι το πρώτο δείγμα γραφής του στην Jaguar, ανοίγοντας ένα μεγάλο κεφάλαιο για την καριέρα του.

Jaguar-XK_2007_1600x1200_wallpaper_01

Η πλήρως ανασχεδιασμένη δεύτερη γενιά της Jaguar XK παρουσιάστηκε το 2005 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2014. Ο Ian Callum ανέφερε ως πηγή έμπνευσης για το σχεδιασμό της τις καμπύλες της Kate Winslet. Αρκετοί σχολίασαν τις ομοιότητες του μοντέλου με την Aston Martin DB9 όμως ο σχεδιαστής δικαιολογήθηκε λέγοντας ότι οι περιορισμοί για την ασφάλεια κάνουν τα σπορ μοντέλα να μοιάζουν σε αρκετά σημεία.

Jaguar-XF_2009_1600x1200_wallpaper_03

Η πολύ όμορφη XF που αντικατέστησε την S-Type το 2007, ήταν μια σχεδιαστική επανάσταση για την Jaguar, και έθεσε τις βάσεις για τη νέα ταυτότητα μιας premium και σπορ μάρκας με διευρυμένο χαρακτήρα. Η χαρακτηριστική γρίλια με διχτυωτό φόντο, αποτελεί αναφορά στην Jaguar XJ του 1968.

Jaguar-XF_2016_1600x1200_wallpaper_01

Η δεύτερη γενιά της XF (2015) με το αλουμινένιο αμάξωμα δείχνει την πιο αυστηρή και πολυτελή κατεύθυνση που παίρνει η Jaguar, πάντα υπό την καθοδήγηση του Ian Callum. Λεπτότερα φωτιστικά σώμματα, μεγαλύτερη γρίλια και κοινό «πρόσωπο» για όλα τα sedan της μάρκας, είναι μια στρατηγική που μας θυμίζει περισσότερο premium γερμανικές εταιρείες, τους μεγάλους αντιπάλους δηλαδή για τη σημερινή Jaguar.

jaguarxjsportpack-l-21963d3d54e00a22

Η ναυαρχίδα της Jaguar, XJ, από το 2009 εγκατέλειψε για πρώτη φορά τον κλασσικό ρετρό σχεδιασμό των προκατόχων της υιοθετώντας ένα αρκετά προχωρημένο και μοντέρνο look με αντισυμβατικό πίσω μέρος σε μια συντηρητική κατηγορία πολυτελών μεγάλων sedan.

Jaguar-C-X75_Bond_Concept_2015_1600x1200_wallpaper_16

Το πρωτότυπο CX-75 που σχεδίασε το 2010 ήταν ένα από τα ομορφότερα έργα του και μια πρόταση για το νέο υπεραυτοκίνητο της Jaguar. Δυστυχώς δεν βρήκε ποτέ το δρόμο για την παραγωγή αν και το απολαύσαμε στην τελευταία ταινία Spectre του James Bond στο ρόλο του «κακού» (περισσότερα εδώ).

Jaguar-F-Type_2014_1600x1200_wallpaper_0e

Η  F-type (2013) είναι ένα σημαντικό μοντέλο για την Jaguar αφού αποτελεί τον απόγονο της εικονικής και ιστορικής E-Type, για πολλούς το ομορφότερο σπορ αυτοκίνητο όλων των εποχών.

FT_16MY_004_UK-device_desktop-1366x769_tcm91-133544_desktop_1366x769

Το αγριεμένο πίσω μέρος της F-Type R με τα μακρόστενα δραματικά φωτιστικά σώμματα, σε συνδυασμό με τον ερεθιστικό ήχο του V8 κινητήρα 5,0 λίτρων απόδοσης 540hp, δημιουργούν τον πιο σεξυ και ποθητό ιαγουάρο του σήμερα! Ο Ian Callum φαίνεται πως πέτυχε το στόχο του σε αυτή την περίπτωση, δημιουργώντας έναν άξιο αντίπαλο για μοντέλα όπως η Porsche 911 και η Mercedes AMG GT.

Jaguar-XE_S_2016_1600x1200_wallpaper_03

Η νέα Jaguar XE είναι η πρόταση του Ian Callum απέναντι στην BMW σειρά 3 και την Mercedes C-Class. Ένα πισωκίνητο σεντάν με σπορ στοιχεία και απλότητα στο σχεδιασμό.

Jaguar-F-Pace_2017_1600x1200_wallpaper_19

Το πρώτο σπορ SUV της Jaguar, η F-Pace ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για τον Callum. Όπως αναφέρει ο ίδιος, πριν μερικά χρόνια θα έλεγε κατηγορηματικά όχι σε ένα τέτοιο μοντέλο για τη γκάμα της Jaguar, όμως…οι καιροί αλλάζουν και τα SUV πληθαίνουν, ευτυχώς σε αυτή την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα αισθητικά άρτιο μοντέλο! (διαβάστε εδώ το αναλυτικό άρθρο μας για το μοντέλο)

Jaguar-Mark-2-Ian-Callum-1

Για το τέλος αφήσαμε το προσωπικό project του σχεδιαστή, μια Jaguar MK2 με αισθητικές και μηχανολογικές επεμβάσεις που τη μεταφέρουν με σεβασμό και διακριτικό τρόπο στο σήμερα (διαβάστε περισσότερα εδώ)

Facebook Comments
Alpha Tablet Ad
Skoda Ad

Πρόσφατα Άρθρα
Πρόσφατα Άρθρα

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων!

akrivesepilogessmallthumb

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων! Ας...

Ο Mark Webber στο Τιμόνι της 911 GT2 RS Clubsport! (VIDEO)

clubsportsmallthumb

Ο Mark Webber στο Τιμόνι της 911 GT2 RS...

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η Ρέπλικα της Κοστίζει €1.000.000!

bugattismallthumb

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η...

Δημοφιλέστερα Άρθρα

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων!

akrivesepilogessmallthumb

9 από τις πιο Ακριβές Πρόσθετες Επιλογές Αυτοκινήτων! Ας...

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η Ρέπλικα της Κοστίζει €1.000.000!

bugattismallthumb

Η Bugatti Type 57 Είναι Τόσο Σπάνια που η...

9 Αγωνιστικά Liveries που Έμειναν στην Ιστορία

liveriessmallthumb

9 Αγωνιστικά Liveries που Έμειναν στην Ιστορία Αγωνιστικό αυτοκίνητο...

HotHatch Banner